De cabinemedewerkers van KLC zijn trots op hun werk en in moeilijke periodes waren ze bereid offers te brengen. Nu is het tijd dat hún stem weer wordt gehoord.

Ik was jarenlang cao-onderhandelaar in de luchtvaart en ken de branche dus van haver tot gort. Het KLC-cabinepersoneel heeft zware jaren achter de rug, met volle roosters, onprettige arbeidsomstandigheden en nauwelijks doorstroommogelijkheden. Om nog maar te zwijgen van het structureel uitblijven van loonsverhoging. De cabinemedewerkers van KLC zijn trots op hun werk en in moeilijke periodes waren ze bereid offers te brengen. Nu is het tijd dat hún stem weer wordt gehoord.

Ik kijk ernaar uit om hen allemaal te ondersteunen bij alle belangrijke stappen die ze zetten. De meesten zijn net begonnen, dromen van verre reizen en hebben veel zin in hun KLC-avontuur. Die frisse, jonge, ambitie zou het bestuur tot in haar vingertoppen moeten omarmen, want het cabinepersoneel is hét visitekaartje van de organisatie. Dat lijkt het bestuur nu soms uit het oog te verliezen. Wil je tevreden passagiers? Dat kan alleen als je cabinepersoneel tevreden is en je naar hen luistert. Dat gaan we dus doen, samen met de verenigde KLC’ers: écht luisteren.